Saturday 5 April 2014

Rezekinya DiDapur

Makan piza memanglah sedap.Tapi piza yang terdapat di pasaran agak meragukan dari segi kehalalannya.Asalnya piza ini adalah makanan yang dibuat oleh orang Arab,kata seorang 'Chef'

Tapi piza yang dihasilkan oleh sepasang suami-isteri Encik Zul dan Kak Su memang tidak diragui dari kehalalannya.

Kedai 'My Piza yang terletak di Taman Bertam Indah,Kepala Batas sudah beroperasi selama tiga tahun Menurut Kak Su piza yang dijual dari harga RM5.00 hinggalah RM20.00.Pelanggan boleh milih menu yang mereka suka.



Kak Su yang berasal dari Tuaran,Sabah dibantu oleh suaminya Encik Zul dalam menjalankan perniagaan piza.Perniagaan mereka bermula dari jam 11.00 pagi hingga 9.30 malam.

Malam itu kami singgah di kedai Kak Su bersama rombongan HAP(Hak Asasi Perikemanusiaan) Jala, Negara Patani Darussalam.

Keluasan kedainya cukup seerhana.Mampu memuatkan 4 meja makan yang sederhana.

Malam itu Kak Su walaupun nampak letih, masih lagi mampu melemparkan senyumannya kepada kami.Semua pertanyaan dijawab dengan senyum mesra.Biasanya Aku jarang sangat makan piza. Tapi bila berkunjung ke kedai Kak Su dan Encik boleh tambah pinggan.


Aku lihat kawan-kawan dari Jala dan Patani begitu berselera sekali makan piza hasil air tangan Kak Su.Malam masih muda.Kak Su dan suami masih di kedai.Lampu dipinggir jalan sudah terang.Kami membiarkan lampu dipinggir jalan bertengkar dengan  malam.



Oleh Shakir  Taha

No comments:

Post a Comment